Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek
Dołączył: 29 Maj 2008 Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 22:33, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Teren poza CTRem rozumiem jako teren w pewnym oddaleniu od niego, żeby nasz samolot nabierając wysokości nie "zahaczał" co chwila o CTR? Poprawcie mnie, czy dobrze myślę?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł
Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 532 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódż
|
Wysłany: Śro 14:08, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
nie ma czegoś takiego jak pewna odległość od niego byle nie być we wnątrz granicy CTR
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
marek
Dołączył: 29 Maj 2008 Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 15:35, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ok, dzięki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
marek
Dołączył: 29 Maj 2008 Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 2:09, 11 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Po wielu próbach i wielu słowach na k i na ch udało mi się nanieść granicę CTR na tą pieprzoną mapę. oto link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Fajnie, gdyby ktoś to jeszcze sprawdził bo nie wiem, czy nie wdał się jakiś błąd.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cieśla
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 1230 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 10:37, 11 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No i gites. Poniżej linka od Jędrka. Dwa startowiska byłego skoczka Janka L.:
"NiS [link widoczny dla zalogowanych]
WiE [link widoczny dla zalogowanych]
w tym drugim przypadku czyli nad zgierzem, przez pole idzie droga do żwirowiska, mozliwe że dałoby radę na niej siadać, pole podobno jest niekoszone, ale myślę, że najwyżej aeroklub mógłby komuś zapłacić za koszenie"
Niestety pod Zgierzem linia przesyłowa...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cieśla dnia Śro 10:41, 11 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Ibisz Gość
|
Wysłany: Nie 15:14, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów przede wszystkim działaczy aeroklubu łódzkiego sekcji spadochronowej.
Tak jak chyba wszyscy tutaj jetem również zapaleńcem skoków chociaz jak narazie skacze tylko w tandemie...jeszcze.
Od dawna juz uważnie przyglądam się sytuacji w jakiej znalazła sie sekcja spadochronowa AŁ i waszej tutaj dyskusji na tym forum.
W następnym sezonie miałem zamiar odbyć u Was kurs no ale niestety sytuacja jest jaka jest, więc postanowiłem również w jakiś sposób pomóc i dołączyć się do poszukiwań miejscówki na strefe zrzutu.
Mieszkam w Głownie koło Łodzi (31 km) i moim amatorskim okiem mam wrażenie że dookoła mojego miasta są całkiem przyzwoite tereny pod nową strefę zrzutu. Jak do tej pory jeżdżę tylko palcem po mapie geologicznej celem rozeznania sie w terenie , ale w najbliższym czasie wyjeżdżam w teren zobaczyc to na własne oczy, porozmawiać z ludźmi. Wiem że moje miejsce zamieszkania i okolice nie są w obrębie łódzkiego CTR także 1 problem odpada ale pojawia się pewnie całe mnóstwo innych, np jak to wyglada od strony prawnej: dzierżawa terenu pod strefę zrzutu, jakie trzeba spełnić wymogi itp itd...Jestem pewien, że macie większy zasób wiedzy na ten temat ode mnie także dobrze byłoby wiedzieć na czym się stoi i jak to ma funkcjonować w przyszłości, bo nie jest to podejrzewam zwykła dzierżawa ziemi "pod uprawę".
Do tej pory skakałem w Przasnyszu, więc ewentualnie moge podpytać ludzi z tamtych rejonów.
Pozdrawiam całą załogę AŁ i czekam na odpowiedź
RObert "Ibisz" |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł
Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 532 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódż
|
Wysłany: Nie 17:49, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
narazie szukaj terenu, okolice są dobre jak będzie teren będziemy myśleć dalej bo jak do tej pory to ten ounkt pierwszy nie udało się nam zaliczyć prawnie to wymagana jest zgoda właściciela terenu i władz terenowych. Narazie tyle.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Kaczka Gość
|
Wysłany: Nie 20:06, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety kierunek ma znaczenie. Glowno nie jest CTR Łódź. Ale jest pod TMA Łódzkim (550 metrów) i pod TMA Warszawskim (1700 metrów). Od Łodzi tylko zostają kierunki na zachód i na południowy wschód tam jest w miarę "czysto" |
|
Powrót do góry |
|
|
marek
Dołączył: 29 Maj 2008 Posty: 159 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20:29, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Co to jest TMA? W czym przeszkadza spadochroniarzom? Ma jakieś współrzędne, żeby wiedzieć gdzie go szukać?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Ibisz Gość
|
Wysłany: Nie 20:31, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie o to mi chodzi...żeby dokładnie wiedziec w którym miejscu szukać. Potrzebne są dokładne informacje w jaki zasięgu mozna zacząć poszukiwania a nie szukać w ciemno po czym okaże się, że teren jest pod czyjąś jurysdykcją. Czy jest ktoś kto dokładnie orientuje sie w tych pojęciach TMA itd i czy mozna to jakoś zobrazować...będzie łatwiej szukać na początku na mapie a potem w terenie.
Czy na prawde moje tereny można juz wykluczyć? rozpisałem juz nawet miejsca które można odwiedzić
Ogólnie pytanie brzmi: Na co nalezy zwracać uwagę przy poszukiwaniu miejsca na strefę zrzutu?
Mapki i wizualizacje mile widziane;) |
|
Powrót do góry |
|
|
yendrek
Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:08, 15 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
"Rejony kontrolowane lotnisk (węzłów lotnisk) - TMA
Rejon kontrolowany lotniska lub węzła lotnisk obejmuje część obszaru kontrolowanego ustanowionego zwykle u zbiegu dróg lotniczych w pobliżu jednego lotniska lub kilku (węzła) lotnisk.
Granice poziome TMA wyznacza się tak, aby obejmowały przestrzeń wystarczającą dla pomieszczenia torów lotów IFR, którym zamierza zapewnić się odpowiednie rodzaje służb kontroli ruchu lotniczego, biorąc pod uwagę możliwości urządzeń nawigacyjnych wykorzystywanych w tym obszarze." def ze strony Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej
z tego co Kaczka napisał to wydaje mi się, że te obszary też są problematyczne, a czy czasem nad głownem nie znajduje się droga zejścia na okęcie??
Przy poszukiwaniu miejsca na lądowisko musimy zwrócić uwagę na wielkość terenu, sąsiedztwo takich obiektów jak np. drzewa, linie energetyczne, rowy melioracyjne, kominy itp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yendrek dnia Nie 21:10, 15 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł
Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 532 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódż
|
Wysłany: Pon 10:47, 16 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
zgadza się ale nawet w takich rejonach jeśli nie jest to bezpośrednia ka schodzenia, można wydzielić rejon dla naszej działalności. O tym czy to będzie sie nadawać będzie można się dowiedzieć kierując takie pytanie z do ULCu czy ten teren będzie można wykorzystać do skoków.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|