Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego
... forum
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Sekcji spadochronowej Aeroklubu Łódzkiego Strona Główna
->
O skokach...
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
----------------
Skoki w AŁ - kiedy skaczemy
Sprawy aeroklubowe - informacje, ogłoszenia
Kursy spadochronowe
Galeria
O skokach...
Inne sprawy
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
voyteck
Wysłany: Wto 12:49, 20 Wrz 2011
Temat postu:
Dwa inne podobne filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=QmTa2ogcgbo
http://www.youtube.com/watch?v=Egg8NIBV2HI
marek
Wysłany: Pon 21:48, 19 Wrz 2011
Temat postu:
Uwagi proszę kierować do autorów filmu, ja tylko przetłumaczyłem tekst na końcu - ustaw suwak na 6:50
:)
Jednak muszę przyznać, że punkt 3. i 7. brzmi bardzo rozsądnie :)
swierczu
Wysłany: Pon 21:43, 19 Wrz 2011
Temat postu:
Trochę ta teoria mija się z praktyką .... bo:
1) uczniowie-skoczkowie i tandemy siedzą zazwyczaj na końcu, bo wysiadają ostatni (otwierają najwyżej)
2) otworzenie głównego powyżej 600 m ... spróbuj to zrobić np. z Kataną
Otwarcie ładne ... zła sylwetka ... twist ... rozkręcenie i może będzie 100 m ... MOŻE
3) poniżej 300 m zostać w samolocie chyba, że nastąpiło uszkodzenie konstrukcji lub sytuacja jest nie możliwa do przeżycia - umiałbyś to ocenić?
4) najstarszy (rozumiem doświadczeniem) skoczek przejmuje dowodzenie ... uważasz, że ogarniesz 15-19 skoczków w samolocie zapierdalającym do ziemi?
Według mnie zasada jest jedna: wypierdalać i umożliwić to samo innym. Chyba, że pilot powie co innego.
Oby nam się to nie zdarzyło. A mnie już nigdy więcej
marek
Wysłany: Pon 20:05, 19 Wrz 2011
Temat postu: Skoki z samolotu w korkociągu...
Nieciekawa sytuacja:
http://www.iloveskydiving.org/view/videos/friday-freakout-terrifying-plane-stall/
Najlepszy jest instruktaż pod koniec filmu - co robić w razie awarii samolotu:
- poniżej 300 m pozostać w samolocie do lądowania awaryjnego, chyba, że wystąpiło uszkodzenie konstrukcji lub sytuacja jest niemożliwa do przeżycia.
- powyżej 300 m wyskoczyć z samolotu: od 300 do 600 m otworzyć zapas, powyżej 600 m otworzyć główny. Uczniowie skoczkowie otwierają zapas od 300 do 900 m.
-W razie uszkodzenia konstrukcji lub obrotów poniżej 600 m: jeżeli to możliwe opuścić samolot natychmiast i otworzyć zapas. Jeżeli nie możesz wyjść, otwierasz zapas mimo wszystko. Może się zdarzyć, że wyjdziesz lub zostaniesz wyrzucony na ekstremalnie małej wysokości, wtedy twój zapas może zostać rozłożony przez samolot tak jak przez linę desantową.
- jeżeli to możliwe sadzać tandemy i uczniów jak najbliżej drzwi.
- wyrzucający/najstarszy skoczek przejmuje dowodzenie, jeżeli nie ma komunikacji z pilotami i wydaje polecenia.
- wyrzucający/najstarszy skoczek powinien wyjść ostatni.
- jeżeli wyrzucający/najstarszy skoczek wyskoczył bez mówienia czegokolwiek, albo go nie ma gdy rozglądasz się wkoło wtedy mocno zalecam abyś również wyskoczył...
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin